Drobečková navigace

Základní škola > ERASMUS + > KA 1 - Mobility učitelů > Malta - 2021

Malta 2021

Nejen omezení kvůli koronaviru, ale také vystoupení Británie z EU ovlivnilo plnění našeho Erasmus+ projektu a realizaci souvisejících mobilit. Dva z kurzů, které uvádíme v grantové žádosti, měly proběhnout právě na ostrovech, avšak jejich nabídka definitivně zmizela, a tak přišlo na řadu hledání vhodné alternativy. Malta je bývalým britským územím, angličtina je stále úředním jazykem, místní nabídka vzdělávacích programů včetně Erasmus je široká. Nebylo tedy co řešit.

 

Na tento maličký ostrov ve Středozemním moři tedy vycestovali hned dva vyučující naší školy, oba však na jiný kurz a v jiný termín. Již v létě 2021 vycestovala na týdenní metodologický kurz All Aboard The Primary Classroom Methodology for Primary Teachers, ETI Malta Vítězslava Krmníčková.  Harmonogram a fotografie vystihující náplň kurzu si prohlédněte zde:

 

       247901696_597742218317913_7601574765390429498_n.jpg248001984_597741871651281_954844330090740607_n.jpg

 

247640707_597742588317876_9062473923297858015_n.jpg

      247393227_597742041651264_7477326153928462959_n.jpg      247982795_597742691651199_5418055526848171298_n.jpg

 

O pár týdnů později se na Maltu vydal také vyučující Jan Kyška. Nejvhodnějším náhradním kurzem se zdál být ten s názvem „Development of English Language Teaching through Job Shadowing“ pod hlavičkou jazykové školy Link School of English http://www.linkenglishschool.com/. Zúčastnil se ho v týdnu 27.9. – 1.10. a zde je jeho příspěvek s fotodokumentací:

Kurz byl v mém případě zaměřen na pozorování výukových metod anglického jazyka přímo v hodinách v budově jazykové školy. V nabídce bylo pět různých skupin a vyučujících, většinou rodilých mluvčí. Žádná ze skupin bohužel nebyla z mé cílové skupiny (11 – 15 let), výuka navíc probíhala kombinovaně (část se připojovala online a přítomní ve třídě v rouškách, což celkově stěžovalo plynulost a zřetelnost).

Jako podklad mi sloužily takzvané observation tasks, ve kterých jsem se zaměřil na nejrůznější aspekty vyučovacího procesu: např. zapojení studentů, atmosféra ve třídě, práce s chybou. Jelikož šlo o kurz, čekal jsem, že proběhnou setkání s ostatními účastníky, společná reflexe, sdílení zkušeností. K tomu ale bohužel nedošlo, organizaci ze strany školy tak hodnotím jako nedostatečnou. Pakliže si z Malty přivážím nějaké využitelné nápady do hodin angličtiny, je jich opravdu pomálu. Zkušenost to byla zajímavá, ale zážitky ze samotného pobytu na tomto ostrůvku ve Středozemním moři převažují nad reálným přínosem pro mou profesi, potažmo ZŠ Weberova.

Jan Kyška

 

IMG_1416.JPG

 

IMG_1387.JPG          IMG_1397.JPG