Drobečková navigace

Základní škola > ERASMUS + > KA 1 - Výjezdy učitelů > Malta 2021

Malta 2021



Účastníci: Mgr. Vítězslava Krmníčková, Mgr. Jan Kyška

Organizace: ETI Malta, Link School of English

Termín: červenec 2021, září 2021

 

Nejen omezení kvůli koronaviru, ale také vystoupení Británie z EU ovlivnilo plnění našeho Erasmus+ projektu a realizaci souvisejících mobilit. Dva z kurzů, které uvádíme v grantové žádosti, měly proběhnout právě na ostrovech, avšak jejich nabídka definitivně zmizela, a tak přišlo na řadu hledání vhodné alternativy. Malta je bývalým britským územím, angličtina je stále úředním jazykem, místní nabídka vzdělávacích programů včetně Erasmus je široká. Nebylo tedy co řešit.

Na tento maličký ostrov ve Středozemním moři tedy vycestovali hned dva vyučující naší školy, oba však na jiný kurz a v jiný termín. Již v létě 2021 vycestovala na týdenní metodologický kurz All Aboard The Primary Classroom Methodology for Primary Teachers, ETI Malta Vítězslava Krmníčková.  Harmonogram a fotografie 

vystihující náplň kurzu si prohlédněte zde: 

248001984_597741871651281_954844330090740607_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O pár týdnů později se na Maltu vydal také vyučující Jan Kyška. Nejvhodnějším náhradním kurzem se zdál být ten s názvem „Development of English Language Teaching through Job Shadowing“ pod hlavičkou jazykové školy Link School of English http://www.linkenglishschool.com/. Zúčastnil se ho v týdnu 27. 9. – 1. 10. a zde je jeho příspěvek s fotodokumentací:

Kurz byl v mém případě zaměřen na pozorování výukových metod anglického jazyka přímo v hodinách v budově jazykové školy. V nabídce bylo pět různých skupin a vyučujících, většinou rodilých mluvčí. Žádná ze skupin bohužel nebyla z mé cílové skupiny (11 – 15 let), výuka navíc probíhala kombinovaně (část se připojovala online a přítomní ve třídě v rouškách, což celkově stěžovalo plynulost a zřetelnost).

Jako podklad mi sloužily takzvané observation tasks, ve kterých jsem se zaměřil na nejrůznější aspekty vyučovacího procesu: např. zapojení studentů, atmosféra ve třídě, práce s chybou. Jelikož šlo o kurz, čekal jsem, že proběhnou setkání s ostatními účastníky, společná reflexe, sdílení zkušeností. K tomu ale bohužel nedošlo, organizaci ze strany školy tak hodnotím jako nedostatečnou. Pakliže si z Malty přivážím nějaké využitelné nápady do hodin angličtiny, je jich opravdu pomálu. Zkušenost to byla zajímavá, ale zážitky ze samotného pobytu na tomto ostrůvku ve Středozemním moři převažují nad reálným přínosem pro mou profesi, potažmo ZŠ Weberova.